Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

C-vitaminnal az öregedés ellen

C-vitaminnal az öregedés ellen
Milyen szerepe van a C vitaminnak a bőrben? Hogyan javíthatjuk a C vitamin felszívódását?

Lássuk milyen szerepet tölt be a C vitamin a bőrünkben...

A C vitamint – másnéven aszkorbinsavat – nem kell különösebben bemutatni már senkinek sem. Amellett, hogy a C vitamin számos alapvető folyamatban vesz részt a szervezetben és nélkülözhetetlen a szervezet számára, a bőrben is kiemelkedő szerepet játszik. Más szerveinkhez hasonlítva az egészséges bőr tartalmazhatja a legtöbb C vitamint a szervezetben. A 2017-es tanulmány szerint ez az érték elég széles skálán mozog, hiszen a C vitamin egyik fő szerepe a bőrben a kollagén képzés, ami nem kiemelten fontos funkció a szervezetben. Ez azt jelenti, ha nem fogyasztunk elegendő C vitamint, akkor azt a bőrünk igencsak kárát látja.

A C vitamin fogyasztása még a naptej hatékonyságát is segíti a káros UV sugárzás ellen, érdemes tehát C vitaminunkat magunkkal vinnünk nyaralásunk során is. A fehérebb bőrrel rendelkezőeknek kiemelten ajánlott a napozás előtti fogyasztása! Antioxidáns hatása miatt segít megakadályozni a bőrrák kialakulását is.

A kollagén biztosítja a bőrünk rugalmasságát, nedvességét és egészségét. A kollagén tartalom a testünkben a harmincas éveink elejétől kezdve folyamatosan csökken, érdemes tehát pótolnunk, ha szeretnénk minél tovább megtartani a bőrünk szépségét. A hidrolizált kollagén mellett fontos a C vitamin pótlása is, mivel elengedhetetlen a testben lévő kollagén-építéshez.

Hogyan javíthatjuk a C vitamin felszívódását?

A C vitaminnak valamilyen zöldséggel vagy gyümölccsel együtt fogyasztva javul a hatékonysága, mivel a benne lévő növényi tápanyagok támogatják a szervezetben való hasznosulást.

Különösen fontos, hogy a C vitamin vízben oldódó tulajdonsággal rendelkezik, ezáltal nem tárolódik túl sokáig a szervezetben. Túladagolása csak elég magas dózissal lehetséges, amely esetén hasmenést tapasztalhatunk. Ez a szint egyénileg változó, de általában egészséges állapotban ~10.000 mg/nap, azonban betegség esetén ez a tolerancia akár 3-4x-esére emelkedhet. Egyszerre nem érdemes 1000 mg-nál többet szedni, mivel a felszívódási százalék csökkeni fog. Érdemes naponta vagy akár naponta többször is pótolni.

Az oldal tetejére