Blog

Minden, amit a kollagénről (collagen) tudnod kell!

Nutri Outlet
2020.06.17 15:20

A kollagén kiegészítők egyre nagyobb reflektorfénybe kerülnek, hiszen segítenek a bőrfeszesség megtartásában, javítják a haj és a körmök egészségét, illetve az izületeknek is nagyon jó!

 

 

A kollagén napjainkban reneszánszát éli, ami teljesen érthető, hisz remek hatóanyag ha az ember a haját, bőrét, körmeit vagy az ízületeit szeretné jobb formába hozni. Miért is tudjuk vele hatásosan támogatni ezeket a testrészeket? A kollagént sokan a sejtek ragasztójának becézik, mivel ő tartja össze a szöveteinket. Ez egy fehérje, amit például a húsokban is megtalálhatunk, de mivel megváltoztak a táplálkozási szokásaink, tehát már csak szinte színhúsokat eszünk, ezért táplálékból kevés mennyiséget viszünk be, így az utóbbi években drasztikusan csökken a szervezetünkben található mennyisége.

De mi is a kollagén (collagen)?

  • Nevét egy görög szóból kapta, amelnyek jelentése az, hogy „ragasztó”, ami a test összetartó képességére utal.
  • A kollagén egy fehérje, amit testünk a legnagyobb százalékban tartalmaz.
  • Megtalálható a csontokban, bőrben, az izomzatban, az inakban, a szalagokban, csakúgy mint az ízületekben és a porcokban.
  • A kollagént szervezetünk folyamatosan termeli, ám idővel ez a termelődés sajnos lelassul – ennek a következménye, hogy ahogy öregszünk, bőrünk egyre rugalmatlanabbá válik és az ízületeik sem pont úgy működnek, mint néhány évtizeddel korábban.

Mire jó a kollagén?

  1. Fiatalítja és rugalmassá teszi a bőrt
    A legismertebb tulajdonsága, hogy csökkenti a ráncok megjelenését és nagyban támogatja a bőrünk egészségét. Néhány kutatás szerint segít a narancsbőr elleni harcban is!
  2. Erősíti az izületeket és a csontokat
    Az izületeink és csontjaink nagy százaléka kollagénből tevődik össze. Ezeknek, akárcsak az izmoknak, megfelelő aminosav ellátásra van szükségük, hogy egészségesek maradhassanak. Képes a már kialakult ízületi fájdalmakat kezelni, enyhíteni.
  3. Segít az izomépítésben és a regenerációban
    Akárcsak a fehérje, a kollagén is létfontosságú az izomzat növeléséhez és regenerálódásához.
  4. Gyorsítja a sebek regenerációját
    A kollagénben található prolin aminosav gyorsítja a sebek gyógyulását.
  5. Megakadályozza a hajhullást és a körömrepedezést
  6. Biztosítja a szív egészségét
  7. Támogatja az emésztést

5 dolog, ami csökkenti a kollagén termelődést:

  • Dohányzás
  • Magas cukorfogyasztás
  • UV sugárzás
  • Autoimmun betegségek
  • Öregedés

Milyen kollagen (collagen) kiegészítők vannak?

A kollagén kiegészítők sok néven terjedtek el, mint például: kollagén hidrolizátum, hidrolizált kollagén, vagy kollagén peptid, de mindegyikük ugyanaz: állati szövetekből kinyert kollagén láncok.

Kollagén termékeink között találsz könnyen lenyelhető kapszulás, folyékony, illetve italporos változatot is, így igényeidnek megfelelően tudsz választani.

A következő termékeket ajánljuk:

Kollagén+C-vitamin+hyaluronsav?

A kollagén mellé két dolgot is ajánlott fogyasztani, amelyek a kollagén hatását fel tudják erősíteni. Ez a két anyag a hyaluronsav és a C-vitamin (aszkorbinsav).

A hyaluronsav is segít a ráncok elleni küzdelemben és hidratálja a bőrt. Kollagénnel együtt fogyasztva segíti, felerősíti és komplexen támogatja a fiatalos bőr megtartását. Az aszkorbinsav (C-vitamin) elengedhetetlen a kollagén-termelésben résztvevő két enzim, a lizil- és prolilhidroxiláz működéséhez. Ha ezek az enzimek nem aktiválódnak, a kollagén-termelődés fenntartása is veszélybe kerülhet. Emiatt nagyon fontos, hogy a kollagén készítményünk mellé egyszerre mindig vigyünk be C-vitamint is, enélkül ugyanis nem hatékony a kollagén beépülése a szervezetünkbe!

Ajánlott termékünk, amelyben van C-vitamin+Kollagén+Hyaluronsav és MSM: https://nutrioutlet.hu/MSM-C-Hyaluron-Collagen-120-kapszula-Nutriversum

Kollagén=zselatin?

Sokszér kérdezik, hogy a zselatinnal ki lehet-e váltani a kollagén fogyasztását? A válasz: nem, hiszen a zselatin a kollagén főtt formája. A zselatin létrehozásához a kollagénben gazdag szöveteket nagy nyomáson forralják, hogy a kollagén molekulákat részlegesen lebontsák. A zselatint ezután kivonják, tisztítják és szárítják. Ezt részleges hidrolízisnek nevezik. Így a kollagén nincs teljesen lebontva (nincs hidrolizálva), ezért kevésbé jól szívódik fel, kevésbé lesz hatékony.

Mennyi kollagént szedjek?

Javasoljuk a napi  5000-10.000 mg kollagén fogyasztását, de a nagyobb mennyiség fogyasztása is biztonságos. A kollagén-kiegészítők általában ezt a dózist célozzák meg adagonként, érdemes követni a csomagoláson található utasításokat. Nincsenek ismert mellékhatások a kollagén szedésével kapcsolatban.

 

Mikor fogyasszuk a kollagén készítményünket?

A nap bármely szakaszában fogyasztható, de javasoljuk reggel, ébredés után, vagy lefekvés előtt a szedését.

 

Létezik vegán kollagén?

Fontos tisztázni, hogy nincs olyan, hogy vegetáriánus, vagy vegán kollagén, mivel a kollagén maga a test szöveteiből származik.

Legjobb kollagén hajra-bőrre-körömre?

A következő terméket ajánljuk: https://nutrioutlet.hu/Nutriversum-Collagen-Caps

Legjobb kollagén izületekre?

A következő terméket ajánljuk: https://nutrioutlet.hu/Nutriversum-Collagen-600-g

Bemutató videó: