Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Oldalunkon csak személyes átvétel választható! (Szeged) Oldalunkon csak személyes átvétel választható! (Szeged)

Mire jó a Spirulina?

Mire jó a Spirulina?
Valóban hatásos a spirulina tabletta, vagy a spirulina por? Mik a spirulina hatásai? Milyen előnyökkel járhat a spirulina szedése?

A spirulina az egyik legnépszerűbb táplálék-kiegészítő a világon. Népszerűségét a magas tápanyag sűrűségének köszönheti. Egységnyi tömegre vetítve a spirulina lehet a legtáplálóbb élelmiszer a bolygón.

A spirulina egy nem toxikus kék-zöld alga, egy úgynevezett cianobaktéria típus. A spirulinát gyakran használják a vegetáriánusok, mint vas és fehérje forrás. Ez az alga típus remek választás, ha egy kiegészítőt keresünk az egészségünk több oldalú védelmére. A spirulina a modern ember egyik legjobb ellenszere a modern kori betegségekre.

Mit tartalmaz a spirulina?

Ez az alga telis-tele van tápanyagokkal. Egy evőkanál (7 gramm) szárított spirulina tartalma:

  • Fehérje: 4 gramm
  • Vitaminok: β-karotin (A vitamin előanyaga), B1 vitamin, B2 vitamin, B6 vitamin, E vitamin, K vitamin, niacin (B3 vitamin), pantoténsav (B5 vitamin), biotin (B7 vitamin), folsav (B9 vitamin)
  • Ásványi-anyagok: kálcium, vas, magnézium, kálium, nátrium, foszfor, réz, mangán, cink
  • Egyéb egészségre hasznos összetevők: élelmi rost, poliszacharid, linolsav, γlinolénsav, inozit, SOD, fikocianin, zeaxantin, klorofill, nukleinsav stb.

Kis mennyiségben szinte minden tápanyagot tartalmaz, amire a szervezetünknek szüksége van. Ezenkívül ugyanez a mennyiség csak 20 kalóriát és 1,7 gramm szénhidrátot tartalmaz.

A rengeteg tápanyag mellett magas antioxidáns tartalommal rendelkezik, amely megvédi a szervezetet az oxidatív stresszel szemben. Az oxidatív stressz képes károsítani a DNS-t és a sejteket. Ezek a sérülések vezethetnek gyulladásokhoz, amelyek hozzájárulnak a rák és egyéb betegségek kialakulásához. A spirulina rendkívül jó antioxidáns forrás. A legfőbb aktív hatóanyaga a fikocianin. Ez az antioxidáns hatóanyag adja a különleges kék-zöld színét is.

A tojást tartják az egyik legjobb aminosav profillal (a fehérjék aminosavakból épülnek fel) rendelkező fehérje forrásnak, amelyhez hasonlítva a spirulina kiváló fehérje forrás. Minden esszenciális aminosavat tartalmaz, amire szükségünk van. Összesen 18 féle aminosav található meg benne.

Gyakran azt állítják, hogy a spirulina jó B12 forrás, azonban B12 pszeudovitamint tartalmaz, amely nem hasznosul igazán jól az emberekben.

Milyen előnyökkel járhat a spirulina szedése?

  • Csökkenti a magas triglicerid és LDL („rossz” koleszterin) szintet

  • Növeli a HDL („jó” koleszterin) szintet

  • Jelentősen csökkenti az oxidatív stresszt a szervezetben

  • Jó hatással van a vérnyomásra és a vércukorszint szabályozására

  • Jelentősen képes csökkenteni az allergiás tüneteket

  • Jó hatással van a máj működésére, segít csökkenteni a májzsírt

  • Javulhat az asztmások tüdőkapacitása

  • Sportolóknál javulhat a teljesítmény és javulhatnak a regenerációs folyamatok

Kiknek ajánljuk a spirulina szedését?

Nagyon hasznos kiegészítő azok számára, akiknek alacsony a húsbevitelük, hiszen rengeteg B vitaminhoz és vashoz tudják hozzájuttatni a szervezetüket. Azok számára is remek választás, akik szeretnék ellensúlyozni valamely egészségre káros szokásukat, ilyen például a dohányzás, a rossz táplálkozás és az alkoholfogyasztás. Mivel a gyulladások és az oxidatív stressz korunk egyik nagy problémája, ezért mindenkinek ajánljuk a napi 1-2 grammos adagot megelőzés szempontjából. Kevés ilyen forrást találhatunk a természetben, amely ennyire sokoldalú és hasznos számunkra.

Hogyan fogyasszuk a spirulina kiegészítőt?

Kutatások alapján elmondható, hogy naponta 1-8 gramm spirulina szedése mutatott igazán jó hatást. Az adag mennyisége függ az egészségügyi problémáktól és a használat céljától. Megelőzés szempontjából elegendő lehet napi 1-3 gramm spirulina bevitele, azonban bizonyos betegségek esetén ez a dózis lehet magasabb is. Elmondható azonban, hogy a napi 8 grammos mennyiséget nem érdemes túllépni, mivel nem mutat több pozitív hatást ez a mennyiség felett.

Tartalomhoz tartozó címkék: Adaptogének
Az oldal tetejére
BIG FISH Payment Gateway